This week in IB high school grade 1 English literature class, the students made a list of the plot points, relationships between characters, and descriptions of characters from the novel “When You Reach Me”. This activity required a significant amount of collaboration. The students were given directions in terms of what the final result of their work should be and a possible idea on how to separate the work. However, the students had to organize the work themselves and think of how to display their ideas to meet the requirements of the activity. This activity really helped students develop as thinkers and communicators. After the activity, the students reflected on their work. In addition to developing their communication and thinking skills. Many students mentioned what they learned about the novel and how useful it is to visualize ideas for clarity. Time management was mentioned by many students as a struggle they had with the activity. By doing many similar activities in the future, students will continue to develop not only their knowledge, but also their communication, thinking and time management skills.
以下、日本語訳です。
今週、IB高校1年生の英文学の授業では、生徒たちが小説『When You Reach Me(君がそこにいるなら)』のあらすじの要点、登場人物同士の関係、そして登場人物の描写についてリストを作成しました。この活動にはかなりの協力が求められました。生徒たちは、最終的な成果物のイメージと作業の分担方法の一例について指示を受けましたが、実際の作業の進め方やアイデアの提示方法については自分たちで考えて組み立てる必要がありました。
この活動は、生徒たちが「考える人」「伝える人」として成長する助けとなりました。活動後、生徒たちは自分たちの取り組みについて振り返りました。多くの生徒が、コミュニケーション力や思考力の向上に加えて、小説について学んだことや、アイデアを可視化することの有効性について述べていました。一方で、多くの生徒が時間管理の難しさを感じたとも話していました。今後もこのような活動を重ねていくことで、生徒たちは知識だけでなく、コミュニケーション力、思考力、そして時間管理能力もさらに高めていくことができるでしょう。